czwartek, 16 sierpnia 2012

Krupnik czyli trochę tradycji w kuchni

Kompletnie nie miałam dzisiaj pomysłu na obiad więc stwierdziłam, że pora zrobić coś tradycyjnego i pożywnego żeby mogło zastąpić oba dania. Tak więc padło na krupnik...

Co będzie nam potrzebne?

- 100 g kaszy jęczmiennej
- 4 zmiemniaki
- 2 cebule
- 3 pętka kiełbasy
- 1-2 marchewki
- garść suszonych grzybów
- wywar warzywny lub mięsny (lub jak ktoś jest wygodny albo jak ja nie ma czasu to 2 kostki rosołowe;-))
- 3 ząbki czosnku
- olej lub najlepiej smalec
- sól, pieprz
- natka pietruszki

Jak przygotujemy zupę?

Zaczynamy od namoczenia suszonych grzybów w gorącej wodzie na około pół godziny. 

Ziemniaki i marchewkę kroimy w kostkę i wrzucamy do garnka. Zalewamy wywarem. Gdy się zagotuje wsypujemy kaszę jęczmienną.

W tym czasie kroimy drobno cebulę i wrzucamy na patelnie. Dodajmy pokrojoną w kostkę kiełbasę i osączone i drobno posiekane grzyby. Całość smażymy aż się lekko zrumieni.

Gdy ziemniaki będą już miękkie dodajemy przeciśnięty czosnek i podsmażone mięsa z cebulą i grzybami. Zagotowujemy. Doprawiamy do smaku. Na koniec posypujemy zupę drobno posiekaną pietruszką.


Krupnik musi być dobrze doprawiony - czyli według mojego taty musi czuć w nim pieprz, oraz gęsty aby śmiało mógł zastąpić cały obiad. 

SMACZNEGO!

3 komentarze:

  1. wygląda pysznie:) z kiełbasą nie jadłam ,muszę wypróbować ten przepis:)
    pozdrawiam Cię serdecznie I.

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja mam trochę inny przepis na krupniczek, moi znajomi i rodzina zajadają się ilekroć go ugotuję:
    Gotuję żeberka - bez żadnych przypraw, w trakcie gotowania dodaję kaszę jęczmienną, kiedy jest prawie miękka dodaję pokrojone w kostkę ziemniaki. Kiedy wszystkie składniki są miękkie przyprawiam krupniczek solą, pieprzem, ewentualnie można dodać kilka ziarene smaku, dodaję słodką śmietanę (zwykle jest to kremóweczka) oraz posiekaną zieloną pietruszkę. Polecam - jest pyszny!!!

    H. Kowalska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę kiedyś spróbować...:-) Ale to dopiero jak będę miała swojskie żeberka...;-)

      Usuń

Dziękuję za zostawienie komentarza. Na wszystkie pytania odpowiadam mailowo.